— Conversion Rate Optimalisation
CRO.
Het kan beter, het moet beter! Conversie optimalisatie ( CRO) is een continue proces van testen en verbeteren om meer of betere (!) conversies te genereren. Of dat nu gaat om het verzamelen van leads, het genereren van verkopen of het vergroten van betrokkenheid door het invullen van een formulier bijvoorbeeld. .
Van de kleur van de button, de teksten, tot de snelheid van je website. De gebruikerservaring op je website heeft een enorme invloed op je conversie.
— Why
CRO: De sleutel tot succes.
Weet waar je aan begint, CRO kan enorme gevolgen hebben. Op een goede manier natuurlijk. Als het gaat om online succes draait het niet alleen om het aantrekken van bezoekers naar je website, maar ook om wat je met die bezoekers doet!
Maak het ze zo makkelijk mogelijk om hun ( lees: jouw) doel te bereiken. CRO werkt dan ook nauw samen met UX (User experience) van de website.
Hogere ROI
Het is toch zonde om veel tijd en geld te besteden aan het binnenhalen van bezoekers, om ze vervolgens te laten landen op een website die niet optimaal werkt. Je haalt meer waarde uit je bestaande verkeer, waardoor je marketingbudget efficiënter wordt besteed.
Meer inzicht in je doelgroep.
Door te begrijpen hoe bezoekers zich op je website gedragen, kun je je marketingstrategie en content beter afstemmen op de behoeften van je doelgroep. Niet alleen op de website, maar in al je marketing uitingen. CRO gaat in basis over de website, maar wordt natuurlijk doorgetrokken naar andere online marketing uitingen zoals SEA, Emailamarketing, etc.
Concurrentievoordeel.
Effectieve CRO kan je onderscheiden van je concurrenten en je een voorsprong geven in de markt.
En natuurlijk meer omzet.
Door conversies te verhogen zonder extra advertentie-uitgaven, vergroot je je omzet en winst. Investeren in CRO zal zich doorlopend terugbetalen.
Proces overzicht.
01.
Analyseren.
Om te verbeteren moeten we eerst weten wat er nu goed gaat en wat niet.
02.
Knelpunten.
Waar haken de bezoekers af, werkt alles naar behoren, en waar liggen de grootste kansen?
03.
Test & Optimaliseer.
Structureel testen ( met of zonder A/B test), controleren en optimaliseren.
04.
Continue.
CRO is een continue proces. Maar we blijven wel kritisch checken of alles de juiste prioroteit en waarde heeft.
CRO. Wat POM Doet.
Onderzoeken waar we staan
Waar liggen de kansen
Kritisch op kosten/baten
Effieciënt door kennis en ervaring
Study
— Project
Praktijk case.
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden. En de praktijkvoorbeelden laten meer zien dan alle uitleg.
Meer online verkoop? Nee bedankt.
2 Mooie websites, een goed lopend Insta kanaal, identiteit reeds bepaald, maar toch de vraag: hoe tillen we het bedrijf naar het volgend niveau? Bij een eerste blik op dit bedrijf leek er niet zoveel werk aan de winkel. Maar eenmaal erin bleken er nog zoveel kansen!
Klant
Maggy’s mode
Bijzonder
Een website en apart domein voor de webshop. En de eerste webshop waar online verkoop niet het belangrijkste doel is. Er was namelijk een ander hoger doel.
— Quick results?
Met of Zonder A/B test.
In principe is een A/B test natuurlijk de meest veilige optie. Maar vergeet niet dat het ook de nodige gevolgen heeft, waardoor het niet altijd handig is qua tijd of kosten en het soms dus niet efficiënt is om voor een A/B test te kiezen.
Heeft je website bijvoorbeeld genoeg bezoekers? Wil je meerdere onderdelen tegelijk testen? Is een A/B test technisch mogelijk én hoe groot is het risico van de test aanpassing? De juiste afwegingen hierin zorgen voor een optimaal restulaat.