Online Marketing Kanalen.

Wellicht zie je door de digitale bomen het bos niet meer. Ik probeer je een beetje weg wijs te maken om je te helpen richting te bepalen. Iedere doelstelling vraagt om een specifieke aanpak. En bij iedere wens past een eigen marketing kanaal of een mix daarvan.

SEO | Zoekmachine optimalisatie

SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Kortom; Je website zo inrichten, zodat je gevonden wordt. Iedereen wil natuurlijk op die felbegeerde eerste positie bij Google.  Of dan in ieder geval de eerste pagina. Hoe? Zorg dat je relevant bent. Google’s algoritme is geheim, maar we weten heel goed welke onderdelen belangrijk zijn. Techniek, Content en Linkbuilding zijn de belangrijkste pijlers. Samen kijken we hoe we je website relevant kunnen maken voor je bezoekers.  

SEA | Google Ads (Adwords)

SEA staat voor Search Engine Advertising. In Google (en ook in Bing) worden de eerste zoekresultaten ingenomen door advertenties. Adverteren op gerichten zoektermen is dus vaak een goed idee. Je hebt je vindbaarheid daarmee zelf in de hand. Het opzetten en inrichten van Google Ads is stap 1. Het optimaliseren is natuurlijk een logisch vervolg en hoeft echt niet moeilijk te zijn.

Social Media

Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, etc. Het duizelt je tegenwoordig van alle mogelijke kanalen. Moet je op alle kanalen aanwezig zijn? En hoe dan precies? Met alleen een tijdsinvestering kun je bedrijfspagina’s vullen. Vergeet ze niet bij te houden, anders is alles voor niets. Gebruik van de juiste hashtags en Storytelling zijn key. Je komt daarmee een heel eind, maar het opbouwen van een community is een uitdaging. Het is belangrijk een goed plan te hebben. Wij helpen je hierbij. Maar wist je dat je op de social media Kanalen ook kunt adverteren…

Social Advertising

Met Facebook Advertising kun je adverteren op Facebook en Instagram. Dit is in basis totaal anders dan adverteren op Google. Op de Social Media Kanalen zit men in eerste instantie niet om iets op te zoeken. Dus moet ook de boodschap in je advertentie anders zijn. Daarnaast biedt Facebook hele specifieke targeting methodes. Hiermee kun je heel specifiek je doelgroep benaderen. En je marketingbudget dus heel gericht inzetten, met goede resultaten tot gevolg.

Google Analytics

Meten is weten. En als je dan een goede site hebt, wil je ook weten wat er gebeurd. Komen er bezoekers? Hoe zijn ze op je website beland? En wat doen ze daar dan eigenlijk? Google Analytics kent veel aspecten, en talloze mogelijkheden. Personal Online Marketing helpt je de juiste informatie boven water te krijgen.

Conversie optimalisatie

Je hebt een goede site, bezoekers genoeg, maar op de een of andere manier verlaten ze je site zonder ook maar iets te kopen of contact op te nemen. Why?! Wij gaan het onderzoeken, en komen met aanbevelingen op de conversie te verhogen. Dit is een proces. Door steeds iets aan te passen, of d.m.v. A/B testen komen we steeds verder om het beste uit jouw website te halen.