— Digital marketing strategy
Strategie.
Het plan van aanpak op één A4? Dat is wat ik vaak beloof aan klanten. In de praktijk wordt het vaak wat meer (#sorrynotsorry), maar dat heeft dan meer te maken met alle kansen die ik zie! Waar het om gaat is dat ik geen voorstander ben van lange verhalen en rapporten. Kijken waar we staan, wat er gedaan moet worden, waar de grootste kansen liggen en dan vooral aan de slag.

— What exactly do you want?
Het denkwerk vooraf.
Een online marketing strategie gaat over het concreet maken van je doel en het plan hoe je dit gaat bereiken. Het dwingt je na te denken en je plannen en ideeën concreet te maken. Dit zijn de belangrijkste onderwerpen in de Online Marketing Strategie:
Identiteit.
Om uiteindelijk de juiste boodschap over te brengen is het belangrijk vast te stellen wie je bent en wat je doet. (Je bedrijf of product natuurlijk.)
Doelstelling en KPI’s (Key Performance Indicators).
Formuleer een duidelijk meetbare doelstelling. Vaak wordt deze onderverdeeld in het hoofddoel en subdoelen.
Doelgroep.
Wie zijn je klanten, wat zijn hun behoeften en gedrag. Zo kun je de juiste boodschap formuleren en vormgeven.
Concurrentie.
Belangrijk om vooraf in te schatten wat waar de kansen liggen, dit is voor een belangrijk deel afhankelijk van de huidige concurrentie.
Inhoudelijk plan van Aanpak.
Nu we weten wat we willen en waar de mogelijkheden liggen, kunnen we gaan nadenken over hoe dit bereikt kan worden.
Budget & tijd.
Wat is er nodig om dit te bereiken?
Dat is in een notendop waar we vooraf over nadenken bij de strategie. Belangrijk is dat we continu moeten monitoren en bijsturen.
Proces overzicht.
01.
Kennismaken.
Wie ben je, wat zijn je ideeen en wensen en wat kan ik voor je doen?
02.
Doel bepalen.
Weet je zelf precies wat je doel is? Of zal ik je helpen richting te bepalen?
03.
Analyse & plan.
Onderzoek waar je staat en waar de kansen liggen. Kort en bondig in een plan van aanpak.
04.
Eens? Aan de slag.
In een (online) meeting nemen we de plannen door, sturen bij waar nodig en dan… Aan de slag.
Strategie. Wat kan je verwachten.
Onderzoek status quo
Kansen en mogelijkheden
Open & Eerlijk
Plan van Aanpak op 1A4*
* Tenzij ik overstroom van ideeën, dan krijg je een complete presentatie. #Sorrynotsorry.
Study
— Project
Praktijk case.
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden. En de praktijkvoorbeelden laten meer zien dan alle uitleg.
Meer online verkoop? Nee bedankt.
2 Mooie websites, een goed lopend Insta kanaal, identiteit reeds bepaald, maar toch de vraag: hoe tillen we het bedrijf naar het volgend niveau? Bij een eerste blik op dit bedrijf leek er niet zoveel werk aan de winkel. Maar eenmaal erin bleken er nog zoveel kansen!
Klant
Maggy’s mode
Bijzonder
Een website en apart domein voor de webshop. En de eerste webshop waar online verkoop niet het belangrijkste doel is. Er was namelijk een ander hoger doel.
— It’s all in the basics
Vaak begint het bij de website.
Als de basis goed staat, is de rest vaak peace of cake. Weten en kunnen formuleren wie je bent & wat je doel is, maakt het maken van de communicatie boodschap een stuk makkelijker.
De website is daarbij vaak een goed uitgangspunt. Daar heb je alle ruimte om te vertellen en laten zien wie je bent en wat je doet. Het vertalen naar verschillende marketing kanalen is dan zo gebeurd.