— Search Engine Advertising
SEA.
Op 1 in Google? Gebruik Google Ads. Of Bing Ads natuurlijk. Als je genoeg betaald, kom je op 1. Maar zo doen we dat natuurlijk niet. Het is niet nodig om geld over de balk te smijten. Als je Google Ads goed inricht en je achterliggende website is geoptimaliseerd kom je veel verder.
— Why, just tell me why?
De voordelen van SEA.
SEA is niet slechts een marketingstrategie; het is een directe route naar zichtbaarheid en groei. Met SEA kunnen we jouw bedrijf direct bovenaan de zoekresultaten van platforms zoals Google en Bing plaatsen, precies op het moment dat potentiële klanten naar jouw producten of diensten zoeken. Dit betekent meer verkeer naar jouw website en een kans om onmiddellijk waardevolle interacties te hebben met mensen die op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt.
Wat zo fijn is aan SEA, is de directe meetbaarheid. We kunnen de prestaties van onze advertenties in real-time volgen, van klikfrequenties tot conversieratio’s en jouw Return on Investment (ROI). Dit geeft ons de flexibiliteit om voortdurend te optimaliseren en de beste resultaten te behalen binnen jouw budget.
Proces overzicht.
01.
Zoekwoordanalyse.
Waar liggen de kansen en welk volume kunnen we verwachten. Gaan we breed in zetten of op heel specifiek targeten op ‘long tail’?
02.
Doel en Budget.
Dit gaat eigenlijk in 1 beweging door met de zoekwoordanalyse. Samen bepalen we wat de kansen zijn voor jouw doel en budget.
03.
Inrichten account.
Campagnes maken met de juiste instellingen. Advertenties schrijven, beeldmateriaal, etc. Google ads kent vele mogelijkheden.
04.
Optimalisatie.
Nu is het tijd om Google z’n werk te laten doen. Wanneer het account zich vult met data kunnen we gaan bijsturen en optimaliseren.
SEA. Wat kan je verwachten.
Grip op de kosten
Datagedreven
Test en optimalisatie
Resultaat
Study
— Project
Praktijk case.
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden. En de praktijkvoorbeelden laten meer zien dan alle uitleg.
Omzet bepaalt het Budget
Een SEA Budget gebaseerd op de ROI. Kortom; iedere Euro die erin gaat, moet xx € opleveren. Een account met meerdere landen en talen. En natuurlijk Google Shopping / Performance Max campagnes.
Klant
SurpriseFactory
Bijzonder
SurpriseFactory had een mobile first strategie voordat Google zover was. Ja echt.
— SEA & SEO together
De website als uitgangspunt.
SEA kan niet zonder landingspagina. Een website moet goed geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines (SEO). Dat zorgt voor een hoger rendement uit SEA.
Dat is de reden dat SEA, SEO en UX zo lekker samenwerken. En dat POM graag alle onderdelen van online marketing aanpakt.