— Search Engine Optimalisation
SEO.
— Why, just tell me why?
Waarom tijd besteden aan SEO.
SEO een essentieel onderdeel van elke succesvolle online marketingstrategie. Het kan je helpen om je merk te laten groeien, meer klanten aan te trekken en de geloofwaardigheid en autoriteit van je website te vergroten. Het resultaat? Duurzaam succes op lange termijn.
Eerlijk over SEO.
Goede zoekmachine optimalisatie kost tijd. En niet altijd is duidelijk wat welke wijziging precies heeft opgeleverd. Maar je krijgt er ook een hoop voor terug. Een goed artikel op je website kan langdurig gratis bezoekers genereren. Gelukkig zijn er veel tools om je te helpen en resultaten inzichtelijk te maken. Moz, Google Search Console en natuurlijk Google Analytics.
Alles voor Google?
Schrijven voor het schrijven heeft geen zin. Google beloont een website die geoptimaliseerd is voor gebruiksgemak van de bezoeker. Een bezoeker die snel afhaakt, zorgt ervoor dat Google jouw pagina als niet relevant beoordeeld voor deze bezoeker. Dus je kunt maar beter zorgen dat alles goed en soepel werkt.
Maar we gaan natuurlijk wel de juiste content op de website zetten. Een goede zoekwoordanalyse is daarvoor noodzakelijk. En biedt tegelijkertijd een hoop inspiratie voor nieuwe, leuke content.
Autoriteit.
Zorg dat je een autoriteit bent op je vakgebied. En laat dat ook zien op je website. En d.m.v. Linkbuilding. Andere partijen die naar jou wijzen, vertellen Google dat jij de autoriteit bent op een bepaald vakgebied. Zo ga jij de concurrentie voorbij.
Proces overzicht.
Zoekwoordanalyse.
Op welke woorden wordt je website al gevonden? En waar liggen nieuwe kansen in zoekvolume?
Technisch in orde?
Je website moet goed werken, check de laadtijd en interne linkstructuur. Is iedere pagina goed bereikbaar.
Content is King.
Content maken en het correct inrichten van alle pagina’s. Van Metadata, beeldmateriaal tot de teksten zelf.
Optimalisatie.
Analyse en continue optimaliseren is essentieel om je autoriteit te behouden. Wat is de huidige positie in Google en kan deze nog omhoog?
SEO. Wat kan je verwachten.
kwalitatief verkeer
verhoogde zichtbaarheid
concurrentievoordeel
lange termijn resultaat
Study
— Project
Praktijk case.
Gratis hondenkoekjes.
Een simpel voorbeeld. Je zou kunnen adverteren op “Gratis hondenkoekjes”. Je kunt een mooie pagina maken over Gratis hondenkoekjes. En zelfs geïndexeerd worden. Maar als jij alleen geitenmelk verkoopt en er op jouw website geen gratis hondenkoekjes worden weggegeven, zal je nooit gevonden worden. Je bezoekers haken direct af en Google heeft je direct door. Zo simpel is het.
Bijzonder
Beschouw Google als je vriend. Hij wil gewoon het beste resultaat geven voor zijn gebruiker. Zorg dat jij dat bent.